Diabetes behandelen zonder medicijnen

Veilig en natuurlijk diabetes, overgewicht en
neuropathie verbeteren

Gratis intake
  • Risico’s corona-infectie verlagen
  • Diabetes type 2 oplossen
  • Medicatie afbouwen
  • Duurzame resultaten
  • Complicaties voorkomen
  • Gezond en veilig afvallen
De aangereikte methoden hebben mij de ogen geopend voor zelfgenezing en ik ben daardoor ook de diagnose 'spierreuma' kwijtgeraakt. Door meerdere methoden te koppelen heeft Bob Borghart enorm verschil gemaakt voor mijn welzijn en gevoel.- Alicja
I had a severe pain in my calf leading to my back that wouldn’t let me sleep or sit ... After 50 minutes of treatment and an interesting conversation about his treatment methods, i went back home with very little pain and slept well. A day later, the pain went away. I would recommend Bob highly...- Sridhar
Na in een lange sessie een aantal keer de oefeningen te hebben gedaan was de pijn helemaal weg! Ongelooflijk. En het mooie is dat ik -als de pijn terug lijkt te komen- nu handvatten heb om het meteen te onderkennen en er weer zelf van af te komen!- Monique (professor theologie)
Een paar weken geleden een sessie gehad bij Bob voor de pijn in mijn rug. Ik werd fijn geholpen, en ik heb meer geleerd over mijn pijn en de connectie tussen je hersens en pijnprikkels. Mijn rugpijn is al een stuk minder geworden.- Melanie
Ik kan dankzij jouw sessie veel makkelijker ontspannen en begrijp nu waar de pijn vandaan komt en hoe ik het direct kan verbeteren. Helemaal van de pijnstillers af!- René
Ik had niet verwacht dat de pijn meteen weg zou zijn. Ik had eerst nog wat spanning in de nek en schouder. Die trok al wel heel snel weg. Daarna had ik nog wel pijn achter de ogen, het voorhoofd... Heel erg. Maar dat is nu ook weg!- Shandina

Meld je aan en we nemen binnen 24 uur contact met je op

Gratis telefonische intake

Misschien wil je af van het constant monitoren van jouw bloedsuikerspiegel en de medicatie. Of wil je weer meer energie en minder pijn? Terwijl je gewoon vlees, vis, eieren én verzadigd vet eet…? Dat kan namelijk op een verantwoorde, therapeutische wijze. Dit blijkt uit de meest betrouwbare onderzoeken. Daarmee kan je direct de risico’s van COVID-19 inperken.

Suikerprobleem

Diabetes of suikerziekte is een probleem van suiker. Waarbij minder suiker en meer vet de oplossing kan zijn. Maar ook kunnen andere natuurlijke aanpassingen in korte tijd sterke verbeteringen geven. Diabetes is een auto-immuunziekte die vaak gepaard gaat met overgewicht. Standaard worden de symptomen met medicatie opgevangen, waarbij de situatie relatief stabiel kan blijven. Maar deze lossen de onderliggende problemen van diabetes niet op. Omdat daarmee de symptomen worden bestreden.

Complicaties en pijn

Diabetes brengt veel mogelijke risico’s en complicaties met zich mee. Zoals overgewicht of obesitas. Maar ook vermoeidheid, verhoogde kans op infecties en complicaties bij infecties, neuropathie en verminderde controle en gevoel in de benen. Daarbij is de levensverwachting gemiddeld 10 jaar korter. Gelukkig is het mogelijk op een natuurlijke en veilige manier de klachten structureel te verbeteren. Of zelfs de diabetes volledig op te lossen, waarbij vaak alle klachten verbeteren. Met een slow, low of no carb dieet. Waarbij er heel veel lekkers overblijft!

Mogelijke verbeteringen

Misschien heb je al langere tijd diabetes maar begin je nu meer klachten te ontwikkelen, zoals pijn of vermoeidheid. Of wil je graag afvallen om je beter te voelen. Met enkele, vaak simpele, levensstijlaanpassingen zijn vaak snelle verbeteringen mogelijk. Daar is wel enige motivatie voor nodig. Want eenvoudige aanpassingen zijn niet altijd makkelijk te maken. Maar de overstap is het enige wat moeilijk is. Dat duurt maximaal enkel weken, waarna je vervolgens de rest van je leven van de vele voordelen geniet: Minder gewicht en pijn en meer energie. Het is dus maar één keer door die zure appel heen bijten. Met enkele levensstijlaanpassingen.

Automatisch

Want als je eenmaal een gewoonte hebt aan- of afgeleerd gaat het vervolgens vrijwel automatisch. De rest van je leven. Als je gemotiveerd bent, misschien omdat je klachten zijn toegenomen, is het wel verstandig begeleid te worden bij diabetes. Om de onderliggende oorzaken ervan aan te pakken. Want ook de verhoogde kans op complicaties, bij bijvoorbeeld virussen, kan een sterke motivatie zijn om nu die levensstijlaanpassingen te gaan maken. Zo is diabetes een belangrijke risicofactor van complicaties bij het coronavirus. Maar natuurlijk ook bij andere infecties en aandoeningen.

Epigenetica

Om diabetes positief te beïnvloeden werken we met name met voeding en bewustzijn. Beide zijn krachtige epigenetische factoren: Ze beïnvloeden de expressie van onze genen. Maar we gebruiken het bewustzijn ook om de mindset en inspiratie te vinden of creëren. Om die aanpassingen ook echt te kunnen maken. Alles begint immers bij de wil. De wil om zelf een verandering te realiseren. Maar ik ga je daarbij helpen, coachen, inspireren en ondersteunen. In een proces van enkele weken tot maanden waarbij we jouw onderbewustzijn gaan beïnvloeden om die doelen ook echt te behalen!

Insulinegevoeligheid verbeteren

Totaal Pijnvrij gebruikt verschillende principes om je hierin te helpen. Waarbij met name de voeding een hoofdrol zal spelen. Diabetes is een insuline-probleem. Bij type 2 zijn de receptoren niet meer gevoelig genoeg om voldoende suikers uit het bloed te halen. Zo kan de bloedsuikerspiegel te snel stijgen wat (ernstige) risico’s met zich meebrengt. Dit kan natuurlijk met medicatie worden opgevangen. Maar een betere optie is het om de gevoeligheid van de receptoren te verbeteren, met aanpassingen in het voedingspatroon.

Verzadigde vetten zijn niet geassocieerd met sterfte, hart- en vaatziekten, longklachten of diabetes type 2

Meta-analyse 2015
Bron

Suikerconsumptie

Met name veel suikerconsumptie is dus een belangrijke oorzaak. Veel maar ook frequente consumptie verminderen de stabiliteit van de bloedsuikerspiegel – waarbij de suikerspiegel dus sterk kan fluctueren – en verminderen de gevoeligheid van de insulinereceptoren. Waardoor er insulineresistentie en pre-diabetes kan ontstaan. Wat uiteindelijk tot diabetes type 2 leidt. Dit zal op zijn beurt weer leiden naar andere gezondheidsklachten en complicaties.

Hoeveelheid, soort en frequentie

We gaan ons dus richten op het verbeteren van de gevoeligheid van de receptoren. Door te ‘spelen’ met de hoeveelheid, soort en frequentie van de suikerconsumptie. Zo zijn er snelle en langzame suikers. Deze hebben een effect op de snelheid waarmee je suikers in het bloed opneemt. Maar ook zijn er mogelijkheden om gebruik te maken van bepaalde timing van maaltijden die de gevoeligheid van de insulinreceptoren kunnen verbeteren. Verder is de hoeveelheid van suikers natuurlijk ook van invloed. Ook hiermee kunnen aanpassingen vrij eenvoudig maar zeker veilig worden gemaakt.

Medicatie afbouwen

Zo wordt het mogelijk de insulineresistentie langzaam te verbeteren. Dan zal de bloedsuikerspiegel ook weer stabiliseren. In overleg met de (huis)arts kan vervolgens de medicatie worden afgebouwd. Waarbij je uiteindelijk mogelijk helemaal zonder medicijnen verder kan. Daarom is het belangrijk dit als een proces van transformatie te zien. Waarbij je in een periode van enkele weken tot maanden verschillende gewoonten verandert. Zodat er ook geen kans is op terugval naar de oude patronen. Hierbij is professionele begeleiding en ondersteuning noodzakelijk.

Afvallen en energie

De aanpassingen in levensstijl zullen samengaan met gewichtsverlies. Of in ieder geval verlies van overtollig vet. Zelfs zonder extra te bewegen zal je met de aanpassingen in het voedingspatroon makkelijk kilo’s kwijtraken. Met als voordeel dat je aan het eind van het traject veel minder kans hebt op terugval. Zodat de kilo’s er dit keer dus ook echt afblijven! In sommige gevallen is het natuurlijk wel handig om extra te bewegen, afhankelijk van de situatie. Maar de aanpassingen in de voeding- en levensstijl zorgen ook dat je meer energie hebt om te bewegen.

Voorkeuren en behandelplan

Op basis van het huidige eetpatroon en jouw situatie krijg je adviezen en richtlijnen. Eventueel aangevuld met schema’s en recepten. Maar ook kunnen specifieke eliminatie van producten, intermitterend vasten, mindfulnessprincipes en technieken en andere levensstijlaanpassingen bijzonder goed helpen. Of zelfs nodig zijn. Op basis van een intake wordt de situatie geanalyseerd. Dan worden persoonlijke doelen meegewogen en een specifiek behandelplan opgesteld.

Vetrijke diëten scoren significant beter dan vetarme diëten in vrijwel alle markers van metabolische gezondheid

Effectief plan

Spreekt deze aanpak je aan of heb je hier een paar vragen over? Plan dan een gratis online intake in. Dan kunnen we een effectief plan maken waarbij je de klachten duurzaam oplost. Met een plan wat past bij jouw persoonlijke situatie, huidige dieet en gezondheid.

Waarom deze levensstijlaanpassingen?

  • Om klachten bij de bron aan te pakken ipv symptoombestrijding met medicatie
  • Als je een duurzame verbetering van jouw pijnklachten wilt
  • Wanneer je structurele resultaten zoekt en geen risicovolle behandelingen
  • Als alles wat je geprobeerd hebt niet werkt of alleen tijdelijk
  • Voor zorg en ondersteuning bij gerichte aanpassingen in jouw levensstijl
  • Om risico’s op complicaties en infecties te verminderen
Logo BATC

Totaal Pijnvrij valt onder de alternatieve zorg en is aangesloten bij beroepsvereniging BATC.

pbep-aantoonbaar-beter-logo

Het Keurmerk ‘Practice Based Evidence Praktijk’ onderscheidt praktijken die de effectiviteit van de behandeling inzichtelijk maken op basis van specifieke criteria. Hierdoor kan de cliënt zien of de gegeven behandeling effectief is. Zo kunnen deze zorgverleners specifieker en efficiënter behandelen en een aantoonbaar betere kwaliteit van zorg bieden.

Bekijk de tarieven, check de beschikbaarheid en maak direct een afspraak.
Zonder zorgdeclaraties 10% korting.

Boek nu
Call Now ButtonBel nu